Weekend

Helg igen. Oj vad tiden går fort. Har redan jobbat i 3 veckor sen jag kom tillbaks från min lilla trip. Hinner knappt tänka. Bara jobbar, äter och sover.

Jobbar hela helgen, men händer ändå en del. Igår hade en av Eriks svenska vänner 30 årsfest här i Bondi. Så jag blev medbjuden och vi gick på svensk förfest hos Johanna och Johannes. Därefter vidare till kalaset som hölls på Bondi Icebergs. Ett ganska lyxigt fint ställe. Mycket folk, majoriteten svenskar. Så blev lite förvirrat ibland om man skulle prata svenska eller engelska. Jag var yngst på stället, men det gör mig inget. Träffade många trevliga människor. Kvällen blev  dock kort för mig, med tanke på jobb dagen efter.

Idag blir det hemmakväll. Lugnt och skönt. Amanda och Erik är och kollar nya Indiana Jones filmen på bio. Är den ute hemma? Kan ju hända att Australien är lite efter... Det har man ju märkt förr.

Imorgon öppnar och stänger jag butiken i Bondi Junction. Första gången en heldag med ansvar där. Men det kommer gå bra. Sen ska jag på Eurovision Song Contest party. Finns en svensk-finsk förening här som håller eruovision vaka. Det sänds på en europeisk kanal här kl 6 imonkväll. Så det blir till att kvicka sig hem från jobbet vid 6, göra en raggardusch och sen hoppa på bussen mot Paddington. Ska bli roligt. Inte för att jag har nån aning om den svenska låten, eller eurovision över huvud taget, men det är ju en anledning till och träffa folk, vilket jag gärna gör!

Ha en bra helg!
(Jag är ledig torsdag... Så 7 dars jobb innan ledighet.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0