One day OFF!

Idag har jag äntligen varit ledig! Behövdes efter 13 dagars arbete... Har umgåtts med en svensk tjej, vid namn Sofia, hela dagen. Vi möttes upp inne i stan och gick till Paddys market intill Chinatown. En himla stor marknad med en massa skit. Fast blev lite souvernirshopping ändå. Måste göras innan hemresan, och idag var det dags att börja.

Åt kinesisk mat till lunch i en himla rörig foodcourt. Men gott var det. Fast världens berg med mat! Galet.

Sen gick vi ner mot Darling Harbour och tog en glass i solskenet. Vindarna var jättekalla idag, men solen värmde på, skönt. Vi satt och pratade om allt och ingenting i evigheter, hade jättetrevligt!

Därefter gick vi vidare för att ta en kaffe. Eller eftersom jag fortfarande inte dricker kaffe så blev det varm choklad. Vit varm choklad faktiskt! Något nytt att prova på. Måste säga att jag gillar den traditionella bruna bättre. Och så blev det en stor chokladmuffins att dela på. Ingen nyttig dag precis... Fast det är ju söndag, vi försvarade oss med det. Usch ja, vad ska det bli av mig. Bli inte förvånade om jag kommer rullandes hem på flygplatsen!

Dagen har med andra ord varit väldigt bra. Har haft en jättetrevlig dag! Vi har bestämt att ses igen :)

Kommentarer
Postat av: Cilla

Hej lilla fis, bra att du är "hemma" igen, utan både brutna ben och spindelbett! Här är det kallt igen, fast solen skiner. Rätt normalt för årstiden, med andra ord. Jag var tvungen att skratta, när jag läste "blärk", om "possumsarna". Varför det? Är de dryga...!!? Kramar från Inglatorp

2008-05-20 @ 08:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0