"hemma" igen

Tillbaks i Sydney igen, tillbaks till verkligheten.

Kom med flyget igår eftermiddag. Känns ärligt talat ganska skönt att komma tillbaka till lite mer vardagligt liv igen. Ha en egen säng, eget rum och folk man känner.

Fick nästan en chock när jag hoppade av flygplanet i Sydney. Var runt 30 grader när jag lämnade Cairns, i Sydney var det under 20. ISKALLT! Börjar undra hur jag ska överleva den svenska sommaren...

Imorgon börjar jag jobba igen. Jobbar i stort sett hela veckan med tanke på mors dag som är en stor dag här. Mycket att förbereda och göra.

Har varit borta i mer än 3 månader nu, vilket innebär att det är mindre än halva tiden kvar tills jag kommer hem. Jobbar maj och juni här i Sydney, sen tar jag mig 2 veckors ledighet innan jag flyger hem till Sverige. Så kommer hem den 17 juli, svensk sommar! Då hoppas jag på korv med bröd :)

Idag har jag varit på IKEA med Erik och Amanda. Kändes nästan som att vara hemma. IKEA är verkligen svenskt. Till och med på andra sidan jorden kan man äta svenska köttbullar med gräddsås, potatis och lingonsylt! Och alla möbler har svenska namn. Nästan så man blir tårögd...

Börjar sakna den svenska vardagen. Speciellt vissa saker. Vardagliga saker som man alltid haft omkring sig. Mycket jag kommer att uppskatta när jag kommer hem! Listan är lång på vad jag ska göra det första dagarna.

Min resa längs östkusten har varit fantastiskt! Har haft en helt underbar tid! Har haft så roligt, träffat så mycket folk och fått en massa otroliga upplevelser! En oförglömlig resa helt enkelt. (Tänkte jag skulle skriva en resumé av min resa i dagarna... håll ut.)

Nu ska jag bege mig mot sängen, klockan är 21.30. Imorgon börjar som sagt allvaret igen, lika bra man är pigg och fräsch!

Ha det bra! Hoppas ni njuter av det fina vädret där hemma! Har allt hört hur solen gassar... (avundsjuk...)

Puss&Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0