Godmorgon.

Jahapp, ny dag, nya krafter. Ännu en dag att spendera på jobbet. Börjar sent ídag, kl 12, skönt. Har varit ute och gått en promenad längs kuststräckan här. Så himla fint, en bra start på dagen :)

Ikväll ska Erik och Amanda och jag äta på en indisk restaurang (mitt förslag.) Jag har aldrig provat indiskt, det är väldigt populärt här, så tänkte vi skulle göra det ikväll. Spännande! Roligt att göra nånting också. Jag känner ju inga häromkring längre, så känns bra att komma ut lite.

På söndag ska jag träffa en svensk tjej som jobbar som aupair här i Sydney. Vi ska ta en promenad över Harbour bridge. Ingen av oss har gjort det innan, och det är ju en sak som måste göras innan man lämnar Sydney, så på söndag är det dags. Funderar också på att ta en vända till Paddys Market som ligger nära ChinaTown. Massa billiga prylar och frukt och annat kul. Sen är det ju billig sjysst mat i ChinaTown kvarteren, kanske en lunch där?!

Jag har blivit så van att prata engelska nu så jag måste koncnetrera mig när jag skriver på svenska. Pratar inte så mycket svenska längre, mer än när jag partar  eller skriver med er där hemma över datorn. Folk påpekar ofta hur bra jag blivit på engelska jämfört med vad jag var när jag först kom hit. Det är roligt att det märks skillnad, för jag själv känner mig mycket säkrare nu. Inte för att jag är nåt engelskaproffs precis, men jag kan föra konversationer och överlever utan problem. Wihoo! Jag är nöjd och stolt :)

Hoppas ni alla har det bra där hemma i värmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0