En härlig ledig dag i Sydney.

Jag började dagen med en promenad längs kusten, bort till Bronte. Tog kameran med mig på turen och knäppte några fina morgonbilder på hav och stränder.

La in en maskin tvätt och gjorde mig i ordning för att åka in till stan och shoppa. För en gångs skull tog jag mig tiden att promenera längs hela George street och gick in och ut i alla möjliga olika affärer. Fast samma affärer finns med jämna mellanrum... Gick en lång väg och sen tillbaks upp på Pitt street. Besökte de olika galleriorna i centrum. Drack en chai tea latte, min nya favorit. Vet inte om det finns i Sverige? Mycket gott i alla fall. Åt lunch i Meyers foodcourt, billig thai mat idag. Läste min bok och åt en Mc Donalds mjukglass för 80 cent, med chokladsås. Åkte tillbaks till Bondi Junction med tåget från Town Hall. Gick till Backpackers world travel och fick en broshyr om Ayers Rock som jag vill besöka innan jag åker hem till Sverige. Sen köpte jag en jordgubbs smootie och åkte tillbaks till Bondi Beach för att baka kladdkaka.

(Känner att jag har varit SÅ nyttig idag...)

Dagen har varit bra. Lugn och skön. Jag har shoppat en massa saker till mig själv. Spenderat en massa pengar (om vi räknar det i svenska). Fast känns ändå som jag är värd det. Har jobbat galet mycket, så har tjänat en hel del pengar,  och pengar är ju till för att användas :) 


Kommentarer
Postat av: cilla

men oj vilka tjusiga bilder du har fått till idag. vågorna mot tamarama, eller vad det hette. rena vykorten!

2008-05-21 @ 14:21:57
Postat av: Vicke

:) Wiie va skönt allt verkar. Tänkte bara säga att Chai tea latte finns i Sverige :) har aldrig smakat men hört att det ska vara gott. Puss å Kram vi syns säkert i sommar :)

2008-05-22 @ 01:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0