Day off - Rain (ofcourse)...

Då är man ledig igen. Eller det lät lite fel. Inte precis som att jag är ledig speciellt ofta. Var 7 dar sen jag var ledig senast. Inte så illa, men det är väl inte helt okej egentligen. Nåväl, jag är i alla fall ledig idag!

Tänkte jag skulle ha en lugn och skön dag inne i stan. Promenera över Harbour Bridge, äta lunch i botaniska trädgården och bara vandra omkring runt operahuset. MEN, den tanken sprack.

När jag vaknade upp imorse kunde jag skymta solsken genom persiennen. Nöjd och glad somnade jag om igen. Gick upp någon timme senare och tog min vardagliga morgonpromenix längs kusten. Kom tillbaks och åt frukost, hängde upp tvätt, diskade och gjorde mig iordning för dagen.

Men när jag var klar med alla morgonsysslor så hörde jag ett dovt smattrande ljud. Åh nej, regn! Inte precis nåt duggregn, eller "normalt" regn för den delen. Här är det som om himlen öppnar sig. Det bara vräkte ner, och det har det fortsatt att göra nu i sisådär 3 timmar, mer eller mindre. Så det blev ingen solskens dag för min del idag.

Istället har jag städat här i lägenheten. Får väl lägga mig i soffan och läsa min bok... En hemmadag i Bondi helt enkelt. Inte mycket spännande.

Har inte regnat en droppe de senaste 3 veckorna, sen jag kom tillbaks från min semestertripp. Men så nu, när man äntligen har en ledig dag så sätter det igång. Borde väl inte bli förvånad, sånt händer ju alltid när man som minst önskar det. Antar att vi behöver lite regn... Så ska väl inte klaga. Är ju ledig om 7 dar igen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0