Party

Igår var jag ute med Daniel, den franska killen som jobbar i cafet intill blomsterbutiken. Vi hade lite förfest med hans mates i lägenheten. Träffade där en väldigt trevlig irländare och en svensk tjej. Daniel hade köpt svensk Absolut vodka för min skull... Usch... Så jag fick lära dem hur man snapsar på svenskt vis, och jag fick se en hel del fula miner. De kunde verkligen inte dricka det. De tyckte att det var alldeles för starkt. Vilka klenisar! Så de blev mäkta impade över hur cool jag var, HAHA!

Sen tog de med mig ut på stan. Först till en klubb som var heldöd på en onsdag, så vi gick vidare till ett annat. Till det enda stället som mina jobbarkompisar har  varnat mig för att besöka. De har sagt, Martina, du kan inte gå dit, du är på tok för fin för att vistas på en sån plats... Det kanske stämde, för det var verkligen speciellt där. Galna människor som inte kunde låta bli en. Man fick vara på sin vakt. Man är liksom inte van vid sånt hemifrån, så det känns helkonstigt.

Tog bussen hem kvart i 4 på morgonen, så var inte i säng förrän runt 5 tiden... Började jobba kl 14 dagen efter, så det kändes ändå okej. Så idag har jag jobbat från 14-21... Inte så överdrivet kul att jobba torsdagskvällarna, väldigt tyst och lite att göra. Och inget OB-tillägg heller...

Kvällen blir lugn... Jag ska proppa i mig lite av mitt påskgodis som jag fått av mina kära flatmates :) Sen blir det sängen för min del. Och imorgon stranden! Om vädret håller i sig. Jag ska ha en så skön och lugn dag. Bara njuta av ledigheten!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Kära Martina, Du verkar trivas som fisken i vattnet!
Tänk ..kommer du ihåg den morgonen jag just parkerade bilen på skolan oc du kom och promenerade, då jag sa : Martina ....du är inte sugen på att prova på att jobba utomlands ett tag???
Jag kan se din min framför mig
idag... va.. vaa--- jag... näää ..kanske nja...Ska fundera!

Vilken tur att du funderade!
Och beslutade!
Det är så kul att följa dig, ta nu väl hand om dig! Jag tycker nog att du besöker "lite konstiga ställen" ibland......:)
Lev Väl!
Var rädd om dig gumman!
Kram
Fröken Elisabeth

2008-03-20 @ 19:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0