MARDI GRAS Parade, lördag 1 mars

Igår var det den stora Mardi Gras paraden här i Sydney. Alla homosexuella samlas och det är party överallt. Galna outfits, uppsminkade människor, män i korta tajta klänningar och kjolar. Det var häftigt att se alla dessa människor. Inget man är van vid från lilla Karlskrona.

Jag började dagen med jobb. Slutade vid 5, så då var det bara att svira om för party uppe på toan i QVB. Snabb uppfräschning, men det fick funka. Jag köpte en sandwisch och skyndade upp till Hyde Park vår svenska tjejliga skulle mötas upp för pivcknick före paraden. Vi hade köpt vin, ricecrackers, chips, vindruvor, nötter, ost, en massa gott med andra ord! :) Vi hade det mysigt och trevligt, fast det blev lite stressat. Alla proppade i sig av allt snacks så magen blev helt uppsvälld.

Vi begav oss ut på Oxford street för att försöka hitta en plats att se paraden ifrån... Paraden startade 7.45, och vi var nog lite sent ute för att få en skymt av vad som hände på gatan. Vi trängde oss in och tillslut såg vi litegrann. Jag hade hört en massa skräckexempel på vad folk skulle ha på sig i paraden och blev därför lite besviken över att inte se dessa...

Efterråt mötte vi upp några killar från Wake Up hostel, en svensk och en tysk. Vi fortsatte vår picknick för att göra slut på alla rester. Mycket trevligt att bara sitta och prata i parken sådär på kvällen.

Sen gick vi till ett uteställe. Fullt av transor överaltt! Ganska roligt och annorlunda. Vi hade skoj, i alla fall jag! Musiken var dock lite udda, kändes som mellanstadiedisco ungefär. Gammal musik med andra ord.

Vidare mot George street för nästa bar. Bara Helena och jag kvar, så vi gick för att möta upp hennes australiensiska vän med vänner. Vi gick ganska långt, men kom tillslut fram. Det var en stor fin vit byggnad. Halvt inne, halvt utomhus. Snyggt och stilrent. Fast människorna var nog lite mer överklass. Kostymnissar och märkesbesatta tjejer... Inte riktigt som jag. Men det var ett fint ställe och helt okej. Jag var bara så otroligt trött och därmed osocial så jag hade väl inte jättekul.

Vi gjorde ett sista tappert försök för att liva upp kvällen, med att åka till en fest i Surry Hills. MEN, det var redan försent. Både Helena och jag kände oss helt slut så vi bestämde oss för att ta en taxi hem, så det gjorde vi. Ett skönt beslut! Kom ändå hem relativt tidigt runt 3.

Kommentarer
Postat av: jeanette

hej gumman.hoppas du har det bra,har varit dålig på att skriva men du ska veta att jag tänker mycke på dig kramar Jeanette

2008-03-04 @ 18:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0