Lördag 15 mars

PARTYYY!!!

Idag har jag jobbat... Som vanligt. Men efter jobbet tog jag första bästa buss hem för att snabbt göra mig i ordning för fest. Jag mötte upp ett gäng svenskar som jag snackat lite med på aussieguiden. Eller jag hade egentligen bara pratat med en av tjejerna, men hon hade med sig en tjej och en kille på köpet. Så vi möttes upp här i Bondi, köpte lite dricka och hängde uppe i lägenheten för lite förfest. Mycket resesnack. Alla tre kom uppirfrån, så de hade kul dialekt. Skellefteå, Östersund och Kiruna.

Jag tog med dem upp till Beach Rd Hotel, men det var faktiskt inget vidare... Vi mötte upp en fransk kille som heter Daniel, från cafeet intill min blomsterbutik. Han hade med sig två killkompisar, så vi blev ett litet gäng. Tyvärr var inte Beach Rd så mycket att ha denna lördagskväll, så vi beslutade oss för att dra ner till Bondi Hotel och checka läget. Men... Daniel hade glömt sitt leg, och utan leg kommer man inte in nånstans här. Så vi gick in och vände typ... Väntade på en buss och åkte in till stan istället.

Väl inne i stan mötte jag upp min vän David. Sen promenerade vi över till Kings Cross efter mycket snack fram och tillbaks om  vart vi skulle ta vägen. Framme i KC gick vu runt och letade efter nåt sjysst ställe att hänga på, men fick ge upp utan något vidare resultat. Alla verkarde rätt trötta och sega faktiskt. Jag sa hejdå till mina nya vänner och fortsatte kvällen med David. För första gången i mitt liv har jag varit på en strippklubb. Gratis för tjejer att komma in, tur det... Fast det var inte så farligt som jag förväntat mig. Ganska dåliga dansare en del av dem. Det var ganska roande att se hur desperata vissa verkligen är... Alla dessa män som bara sitter och dreglar efter samma tjej. Hm.... Så nu är jag en erfarenhet rikare. Man måste ju ha vatt på en strippklubb när man är i Sydney. KC är ju känt för alla dessa klubbar. Men efter ett tag tröttnade vi och stack därifrån.

Vi virrade runt ett tag innan vi kom tillbaks till stan igen. Inte lätt med alla dessa gator mitt i natten. Vi tänkte bara ta en genväg, men viisste egentligen inte alls var vi befann oss. Men tillslut kom vi ändå rätt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0