Good Friday 21-3-08

Lite sen med att uppdaterna nu känner jag... Skärpning.

I fredags var det public holiday här, vilket innebär att de flesta var lediga, till och med jag! :) Illa nog så var det inget vidare bra väder... Jag blir alltid besviken när det är dåligt väder på mina lediga dagar. Så jag städade och tvättade här, tråkigt. Men eftersom jag lätt blir ganska rastlös, så bestämde jag mig för att promenera bort till Watsons bay. Andra hållet i förhållande till Coogee, dit jag promenerat förut. Det tog mig 1,5 timme att komma fram till målet, öppningen av Sydney Harbour. Sen spatserade jag runt i ytterliga 2 timmar runtom området. Så det blev många steg tagna den dagen... Och det känsdes dagen efter kan jag säga. Jag är ju så väldigt förståndig och bär alltid med mig mat ioch dricka i ryggsäken numera, så det blir lite vikt att vandra runt med.

Eftersom det var påskhelg så var det alldeles öde på gatorna. Inte sådär stressigt och fullt av folk som det brukar vara... Fast det var rätt många japanska turister ute på spetsen. Det kryllar av dem! De finns överallt.

Förresten! Jag började ju dagen med att äta fin påskfrukost :) Mormor har ju skickat en duk, fjädrar och servetter. Så jag kokte några ägg som jag sedan målade med tuschpennor. Riktigt påskstämning! Synd bara att jag satt där själv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0