2 månader

Idag har jag varit här i Australien i exakt 2 månader. Konstigt va? Konstigt att jag är så långt borta från verkligheten... Eller det är ju på riktigt det här också, men så långt ifrån min gamla vardag, mitt vanliga liv. Allt jag är van vid att ha nära är så väldigt långt bort, på andra sidan jorden faktiskt. Jag förstår fortfarande inte riktigt att det är sant. Att jag verkligen är här... Det bara känns så konstigt när jag tänker efter...

Jag har det bra här. Det känns väl ungefär som det gjorde hemma. Jag har ju kommit in i rutinerna och allt, så det rullar på. Veckorna löper på som vanligt... Jag hinner knappt med.

Nu är det påsk också. Långledigt för de flesta, men jag jobbar lördag. Så får ledigt fredag, söndag och måndag, inte fy skam det heller! Behöver verkligen lite vila för tillfället. På tok för många timmars jobb i veckorna... Det tär på mig. Men jag kämpar på :) Jobbar ju bara en vecka till innan jag beger mig upp längs kusten.

När jag kom hem från jobbet idag hittade jag en skattkarta på min säng. Erik och Amanda hade gjort en påsk-äggs-jakt till mig :) Jag gick runt och letade ledtrådar och fick några små lindt ägg, lindt harar och en stooor chocklad kanin fylld med mini smarties! Det kallar jag sjyssta flatmates! TACK så mycket, jag blev så överraskad och glad på samma gång. <3 <3 <3

GLAD PÅSK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0