Sverige-Spanien

Igår var det fotboll. Matchvaka på ett uteställe som heter "Cheers" inne i Sydney. Kl 02.00 var det dags. Massor med svenskar och fantastiskt härlig stämning. Jag kom dit med Patrick, en svensk killkompis som jag träffat här. Vi hade lite förfest hemma hos honom och sedan hos hans chilenska vänner. Fick även en engelsk supporter till Sverige. En av Patricks kompisar som vi hängde med under kvällen. Hade jätteroligt! Längesen jag var ute, så extra kul när det fanns nåt att fira. Sen att vi förlorade är ju en annan sak. Men vi tar Ryssland, och då löser det sig. Nästa match blir på torsdag morgon, 3.45, kommer att ses här nere i Bondi Beach. HEJA HEJA SVERIGE.

Får inte glömma att vi började kvällen med svensk pizza i Bondi Junction. Äntligen har "SVENS Viking Pizza" öppnat. Godaste pizzan jag ätit. Smakade så bra med svensk pizza här på andra sidan jorden. Erik jag och Patrick delade på en kebabpizza och en med bearneisås. Hur gott som helst! Ingen billig kväll, men vad gör man inte för en sån upplevelse!

"Vi är svenska fans allihopa!"
"Iiiiiiiiiiin med bollen i mål!"
"Heja heja heeeeejaaaa"

Rösten är sådär idag får jag erkänna...

Kommentarer
Postat av: cilla

blir man inte lite extra svensk utomlands oxå???

2008-06-15 @ 11:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0