Midsommar!

Ja då har det firats midsommar i Sydney. Igår hade vi fest i parken. 75 personer kom för att fira och äta svensk mat. Himla rooligt! Köttbullar, sill, knäckebröd, lingonsylt, kalles kaviar, gräslök, potatis, daim, ahlgrens bilar och gelehallon. Så svenskt det kan bli :) Tur att IKEA finns!

Så vi byggde midsommarstång. Enastående måste jag säga. Den "dyraste" midsommarstången jag sett nånsin. (Om det inte vatt så att vi söta florister fick blommor av chefen...) Och jag tog på mig jobbet o gjorde midsommarkransar till vännerna :)

Dans kring stången, brännboll o kubb. En underbar dag! Härligt väder på köpet!

Sen svensk efterfest i en lägenhet. Svensk musik och flaggor. "JUNI JULI AUGUSTI!"

Bästa kvällen på länge. Mindre kul att jobba dgaen efter. Men det gick bra, tuff som man är. Kung på natten, kung på dan, som pappa brukar säga. Inte många som lever upp till det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0