"Long weekend"

På måndag är det queens birthday, så långhelg här i aussieland. Och i fredags var det ju svenska nationaldagen. Hade planerat att gå och äta svensk pizza på "SVENS Viking Pizza", men han hade inte hunnit bygga klart så öppningen blev uppskuten... Så blev inget inget speciellt svenskt den dan. Erik och jag åt kebab och hälsade på och hjälpte till lite på pizzerian istället. Förhoppningsvis öppnar han på torsdag.

Idag har jag varit ledig. Och är ledig imorgon också! Känns skönt att få vara ledig i två dar på raken, längesen det hände nu. Idag har jag mest tagit det lugnt. Strosat runt lite här i Bondi. Gått på marknad och längs gatorna. Sen åkte jag in till stan och The Rocks för att gå på marknad där. Jättemysigt! The Rocks är den äldsta delen av Sydney, dit fartygen lade till för länge länge sen. Väldigt engelsk/irländsk stil. Sen promenerade jag längs George street och tog en buss tillbaks till Bondi. Åt thaimat och köpte glass :) En riktigt glidardag kan man säga.

Imorgon åker jag på en dagstripp till Bluemountains. Har vatt där innan med Erik och hans mor, men nu blir det med en grupp och en guide. Ska bli kul att göra nåt mellan allt jobb. Sen återstår ju bara 3 veckors jobb innan jag åker på nästa trip!

Håller tummarna för uppehållsväder imon!
(7.20 går bussen från centrum... tidigt!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0