SYDNEY! vi är framme!

ÄNTLIGEN!
Äntligen är vi framm! Äntligen är vi i Sydney!

Efter alla dessa timmar vi spenderat på flyg från olika platser i världen, så är vi äntligen framme på vår slutdestination Sydney.

Idas väska blev tydligen missad på flygplatsen i London, så den väntar vi fortfarande på. De sa att den skulle komma hit med första planet idag på morgonen, men nu är klockan strax efter 5, och ingen har ännu inte rigt. Tråkigt och jobbigt att just hennes väska försvann... Man känner sig ganska handikappad utan ens tillhörigheter när man är på en helt ny plats.

Vi gick upp relativt tidigt idag, vilket innebär vid 9 tiden. Dagen har varit ganska lugn, utan stress och krav. Erik har guidat runt oss lite runtomkring Bondi. Vi gick en bit på den långa strandpromenaden längs kusten. Jag kan inte beskriva med ord hur vackert allting är! Naturen och grönskan är fantastisk! Fantastiskt är mitt nya ord, det beskriver hur jag upplever Australien ganska bra.

Vi har varit på ett stort köpcenter inne i Bondi, typ 5 våningar högt och hur stort som helst. Imogon får det bli en heldag där.

Det viktigaste är att vi har ordnat med australiensiskt bankkonto, så att vi kan få lön och så jag kan betala min hyra och övriga räkningar. Har också fixat ett australiensiskt kontantkort. Klargör härmed att jag alltså inte använder mitt gamla svenska nummer längre!

Just nu är jag ganska trött... Har promenerat länge och fått en massa nya intryck, så det tar på krafterna. Sitter mest och tar det lugnt, innan Erik och jag ska iväg och hämta sängen som jag ska låna. Sen får vi se om det kanske blir ett kvällsdopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0