Sol och värme!

Igår var jag och Erik nere vid Bondi Beach. Till en början var det ganska molnigt, men ändå varmt och en del sol. Erik hade en mindre variant av surfingbrädor, som man ligger på istället. Det låter kanske enkelt, men det var svårt att fånga vågen i rätt tillfälle. BodyBoarding, kallas det. Jag träffade rätt några ggr, men det var svårt! Vågorna var så starka och stora, och sen gick det strömmar åt alla möjliga håll. En riktig utmaning att hålla sig över ytan.

Vi tog även en liten runda i Bondi, nere vid stranden. Gick några gator fram och tillbaka. Det finns så mycket surf och bikini affärer!

Senare på dagen åkte erik och skärmflög, så jag gick en runda på egen hand i Bondi och längs stranden. Var borta i kanske 2 timmar. Jag gick i lite villaområden och fotograferade blommor och växter. Utsikterna är otroliga! Det är så vackert!

När jag kom hem upptäckte jag hur bränd jag blivit. Jag smörjde in mig så många ggr, speciellt i ansiktet, men ändå blev jag bränd. Så just nu är jag ganska lik en tomat i ansiktet. Har även bränt händer och fötter, de ställen som jag missade med solkrämen. Det kliar och svider. Nu förstår jag hur stark solen är här... Australien ligger ju betydligt närmre solen än vad Sverige gör. Hemma i K:na kan man ju ligga en hel dag utan att bränna sig, nästan. Men här räcker det med någon timme, sen är det kört. Alla använder solskyddsfaktor 30+, det högsta som finns.

På kvällen åkte vi och handlade mat. Det finns så mycket konstiga saker i mataffärerna. Vi hittade det vi skulle, men i  underliga förpackningar.

Idag blir det jobb för första gången! Nu är klockan 08.04, vi har sovmorgon igen. Jobbet börjar 12, sen slutar vi 9 pm (21.00). Är spännande att börja på något nytt och annnorlunda. Den affären vi sett var ju superfin! Verkar som att kedjan Pearsons är lite lyxig :) Det passar mig!


Kommentarer
Postat av: Lina

ojojoj stackars martina... de e inte lätt att vara bränd som en kräfta... :P
ja de passar dig med en lyxig butik...

2008-01-23 @ 16:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0