LONDON, Heathrow

Flyget från Köpenhamn till London blev lite försenat, vilket resulterade att vi fick springa genom gångarna för att ta oss mot en buss som skulle leda oss till rätt terminal, där vi skulle hitta rätt gate, varifrån vi sedan skulle ta nästa plan mot Hong Kong.


Vi hittar rätt, men det var minsann inga 2 timmar i tidsmarginal som det var planerat. Det var bara att gå igenom kontrollerna och sedan hoppa på planet.


Planet vi skulle åka med mot Hong Kong var ett Jumo Jet! Mycket större än det lilla fjuttiga vi åkte med till London. I Jumbon var det fyra säten i mitten sen en gång på vardera sida och sedan tre stolar i bredd mot fönstren. Såklart fick ju vi sitta i mitten raden, vilket betyder att vi inte fick fönsterplats. På varje stolsrygg framför ens säte fanns en liten tv, där man kunde välja att se på tv-kanaler, film, spela spel, lyssna på radio eller följa resan med en visuell karta. Kändes lite lyx, i jämförelse mot innan. Men det är såhär som jag har föreställt mig flygplan! Så nu var det bara upp till bevis, och jag är nöjd.


Under denna resan har jag hunnit med att se två filmer. Closer, med Julia Roberts och The Bourne Ultimatum. Har dock inte kunnat sova speciellt mycket. Det är ett ganska störande bullrande ljud hela tiden som inte går att undkomma. Jag fick inte riktigt till någon bekväm sovställning heller, så jag fick försöka underhålla mig i de 12 timmar som denna del av resan tog. Har däremot haft en ständigt sovande medresenär. Ida har minsann fått lite sömn (med hjälp av orangea öronproppar).


Med denna flight spenderade vi 12 timmar, sittandes. Kändes ganska jobbigt för kroppen, speciellt när man är van att röra på sig för jämnan. Fötterna var helt stela och nacken värkte. Mitt balanssinne var inte det bästa heller, kändes lite som en nykter fylla, hehe.


Har nu också fått prova på den omtalade flygplansmaten. Snacks = Jordnötter. Jag tycker faktiskt att maten var helt okej, ätbar, men kanske inget man vill ha varje dag. Det fanns flera rätter att välja på, så variationen var inte att klaga på. Och huru ofta får man både förrätt och efterrätt?! Nej, jag tycker det var ganska lyx! Det är väldigt bra service på flygplanen, värdinnorna går hela tiden runt och delar ut dryckes påfyllning. (Man vill ju inte riskera att torka ut innan man ens kommit fram till värmen).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0