HONG KONG, China

Sitter för tillfället vid gate nr 71 och väntar på att få stiga på det tredje och sista flyget på vår resa mot Sydney. Vi flyger med Cathay Pacific, samma som föregående, men dock något mindre.


Här är klockan 8.30, vilket betyder att Hong Kong ligger sju timmar före Sverige. Så när jag nu tänker på er där hemma, så ligger ni förmodligen och sover. Vi sitter och ser ut över Hong Kongs stora flygplats, skymtar hav och höga berg! En fantastiskt fin utsikt!


Inne i gaterna finns planteringar med orkidéer, bonzaiträd och några andra exotiska stora träd.


Får erkänna att man känner sig lite sliten nu efter allt resande. Flyget som tar oss mot vår slutstation Sydney kommer att ta 9 timmar.


Nu ropas det för påstigning! Dags att bege sig mot biljett och passkontroll, åter igen. Vi har börjat få rutin!



OMBORD

Resan mellan Hong Kong och Sydney är beräknad att ta 9 timmar. Just nu befinner vi oss någonstans över Australien och har en bit kvar innan ankomst i Sydney . När jag tittar ut genom det lilla flygplansfönstret ser jag solen, några enstaka moln och sen ett väldigt platt landskap. Vegetationen just här ser inte så spännande ut, i alla fall inte från den här höjden.


På detta flygplan har jag faktiskt kunna sova lite. Har även sett en film, The Invasion, med Nicole Kidman. Tänkte jag skulle se den eftersom hon faktiskt är från Australien!


Nu börjar planet röra sig för nedgång. Bäst att jag stänger ner datorn så vi inte kraschar. För nu är vi strax i Sydney! Äntligen! Jag är ganska trött på flygplan för tillfället... Skönt att det dröjer ett halvår innan jag sätter mig på ett igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0