Godmorgon, Bondi

Klockan är nu 07.45. Jag tittar ut och ser att det faktiskt är sol idag! En del moln också, men solen bryter sig igenom ibland. Jippi!! Kanske hinns med en tur ner till stranden idag? Vi bor jättenära Bondi Beach, bara gatan ner, kanske 200 meter så är vi där! Det är så häftigt!

Igår såg jag på när några killar surfade. Det blåste ju en hel del, så jag var väldigt imponerad över att de lyckades simma mot de stora vågorna och sedan kunna ta sig upp på brädan. Häftigt! Det skulle jag vilja lära mig!

Idag har vi tänkt ta oss in till Bondi centrum, och ägna dagen inne i det otroligt stora shoppingcentret. Det är så stort och så många affärer, så jag är tveksam till om  man hinner med allt på en dag. Affärerna inne i gallerian motsvarar typ 4 eller 5 gånger Karlskrona. Förstår ni hur stort det är!? Och det är ändå bara en liten del av Sydney, vi har ju ännu inte varit i Centrum.

När vi var på gallerian igår spanade jag in en av Pearsons blomsterbutiker. Det var jättefint! Det låg liksom helt öppet i mitten av centret. En massa snittorkideér, liljor och rosor, allt i buntar. Fanns otroliga färdiga buketter! Det är så häftigt! Personalen måste visst ha helt svarta kläder, så idag blir det till att shoppa svart. (Vi undvek att ta med svarta kläder till värmen... Ett misstag.)

Vi såg också en hel del spindlar under vår promenad längs kusten igår. Läskiga! Vill verkligen inte gå in i ett sånt spindelnät!

Kommentarer
Postat av: Cilla

MARTINA!!!! Sluta! Har du redan träffat dem!!???
Spindlarna alltså....
Glad att kunna läsa att allt är bra och du är på plats. Har just följt Glenn till färdtjänstbilen - så spännande har jag det! ;)
Njut!
Cilla

2008-01-22 @ 09:26:36
Postat av: Lina

HEJ!! va skönt att allt är bra... men de e tomt här hemma... ta hand om dig... kram Lina

2008-01-22 @ 15:18:51
Postat av: Jimmy

Hej!
Här är det skitväder, hoppas att du har det bättre.
Sköt om dig.

Hälsningar Jimmy, Yvonne med familj.

2008-01-25 @ 19:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0