Work & Shopping!

Torsdag 21 februari 2008.

Idag har jag jobbat 10-6, vilket innebär en arbetsdag på 8 h. Det känns dock som ingenting, eftersom jag vanligtsvis jobbar längre dagar. Eller så beror det på de nya skosulorna! Har invigt dem idag, och det kändes mycket bra. Har inte ens tänkt på mina onda fötter, så de måste ha gjort nytta. Fast eftersom skorna luktar pyton, så gör även sulorna det nu... Det blev lite trångt med sulorna i ballerinaskorna, men jag måste ta och köpa mig ett par andra skor snart. Får bli nästa prioritering.

Eftersom att det är torsdag idag så har affärerna haft öppet till 9 på kvällen, en riktigt shoppingdag. Så efter att ha fått min saftiga lön från förra veckan så beslutade jag mig för att unna mig en shoppingtur i centrum. Jag tycker det är ganska bra shopping runtom QVB. Man går ner under marken och där finns en massa sjyssta affärer. Jag har hittat tre favoritaffärer som jag alltid går ut med något ifrån. Prio ett var att hitta en ny plånbok, för den jag fick av farmor och farfar i julklapp förra året har gått sönder, tyvärr. Men jag hittade så mycket mer än en plånbok! Jag köpte såklart en också, ett fint märke, i skinn. Annars blev det två par shorts (ett par rutiga och ett par i jeans), en jeans kjol, en gul sommarklänning med fjärilar på, en gul scarfs med silverlinjer, en annan liten silvrig party börs, en svart munkis med små vita prickar, en långärmad gråsvart randig tröja, två kortärmade tröjor med halvt genomskinliga linjer (röd och svart) med luva, en liten svart tunn blus med små genomskinliga blommor, två toppar en i lila och en i grått, ja det var nog det hela. Plånboken är lite koppardärgad med små blommor och nitar på ena halvan. Kan ta bilder på alla nyinköpta grejer imorgon :) Lite svårt att föreställa sig allt genom text kanske... Man får så mycket för pengarna här, i alla fall om man shoppar i de affärerna som jag gör. Har handlat för ca 1500 svenska kronor, och då kostade de två plånböckerna ca 440 kr tillsammans... Det finns såklart en massa dyra och exclusiva affärer här, såsom Armani, Channel, Dolce Gabbana och massa såntdär som jag inte förstår mig på. Har även sett affärer med enbart Pilgrim kläder, visste inte att de gjorde annat än smycken.


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Hejsan Martina, var kan jag kolla på dina bilder?
Här hemma är det sportlov och jag har "sportat"med att räfsa
och klippa buskar på tomten!
Floristeleverna undraar vad man tjänar ca i AU, beror väl på tjänst men som butiksanställd.
Är det ok för dig att jag tipsar om din blogg till tjejerna?
Sköt om dig och passa dig för skumma typer!
Calle o Emma är nu på pipi efter besök i Bankock,vietnamn, saigon , malaysia! nu ska de ägna sig åt dykning sol o bad.
Kram
från din gamla mentor

2008-02-21 @ 13:01:44
Postat av: Cilla

Hej din lilla fis.
Väldigt vad det handlas då!
Skämt åsido, det har du nog gjort dig förtjänt av efter allt arbete! På Alla Hjärtans Dag skickade vi en bukett till dig från Blomsterkiosken, och ett par dagar efter ringde de från Interflora och sa att du var bortrest.... Ändå skrev jag att du jobbade i någon av Pearsons affärer! Typiskt att det inte funkar när man själv ska blommografera! Inte visste jag att du kunde rita älvor! ;D Nästan lika snygg som kladdkakan!
Jag tänker faktiskt på dig varje dag, inte minst därför att mitt fina ståltrådsträd står i köksfönstret. Det tittar jag på när jag står o diskar!

2008-02-22 @ 08:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0