Veckan som gått...

Idag är det söndag, 070210. För tillfället så sitter jag mest och slappar i soffan, det är ju söndag. Idag kommer Erik, Amanda och Lena tillbaka. Så dagens uppdrag blir att städa och tvätta så det ser fint ut här. Och eftersom att det inte är nån sol ute idag heller, så åker jag nog upp till Bondi Junction en runda och shoppar :)

Veckan har varit bra. Jag har jobbat torsdag, fredag och lördag. I torsdags var jag för första gången på Broadway, lite i utkanten av stan, ganska nära Head Office. Det är en fin butik, ganska lugn miljö, men mycket att göra. Det jag gillar med den butiken är att det finns gott om plats för alla att arbeta. Tycker det har varit lite små arbetsytor i vissa butiker... Men jag gillar Broadway! Trevliga tjejer också, som har hjälpt mig att bli bättre :)

På fredagen var jag på MET Center, inne i stan, en bit från MLC, ganska nära Circular Quay. En ganska liten butik som ligger i vinkel. Mycket kunder och expiering. Tjejerna är trevliga där med!

Igår jobbade jag 9-6 på Broadway. Då var det på allvar. Jag betsämde mig för att ge allt och göra bra ifrån mig. Så jag tog för mig och alla verkade nöjda, trots min konstiga accent (om man jämför med deras accent här...). Jag är nöjd med gårdagen, känner mig stolt. Jag svarade till och med i telefon några gånger, trots att det är det jobbigaste här. Så svårt att höra när de där vana australienarna pratar på. Det är så mycket enklare när man ser dem och kan prata med kroppspråket också. Men jag lär mig väl med tiden...

Nästa vecka blir hårt. Det blir långa och intensiva dagar. Alla hjärtans dag är en stor dag här! Så det blir mycket förberedelser i början av veckan. Sen på självaste alla hjärtans dag ska jag jobba minst 6-6 på MLC.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0