Valentines Day, February 14

Jag hoppas att alla ni där hemma har haft en bra alla hjärtans dag, och varit extra snälla mot varandra. (och så hoppas jag ni har tänkt på mig...)

För första gången har jag spenderat min alla <3-dag i Sydney, långt borta från nära och kära.

Hela veckan har bestått av mängder av jobb och förberedelser inför denna dag. Valentines Day är väldigt stort här och folk spenderar så otroligt mycket pengar på blommor och gåvor till sina kära. Det skickas lådor med rosor, chocklad och champagne kors och tvärs. Jag var ute i ca 2 timmar för att springa runt till olika jobbadresser för att leverera blommor under dagen, kan ju säga att det inte är några små buketter eller arrangemang precis. Jag mötte så många andra budbärare med blommor på gatorna, det är helt ofattbart hur mycket blommor som skickas ut på denna dag... Pearsons är ju inte de enda floristerna i Sydney precis.

Veckan är inte slut än, jag jobbar imorgon också. Måndag till måndag, det blir 8 dagar i streck... Jag är ganska sliten faktiskt. Det känns i kroppen. Fötterna värker, ryggen har en ovanligt dålig hållning och mina h´änder är helt söndriga efter alla rostaggar och liknande... Det är inte så vackert som det ser ut att vara florist!

Dagarna tisdag, onsdag och torsdag jobbade jag 40 timmar, vilket innebär att jag gjorde en svensk heltidsvecka på tre dagar! Nu kanske ni förstår hur mycket jag jobbat denna veckan... Det slutar på ca 72 timmar. Fast jag jobbar ju måndag också, så det blir alltså ca 81 timmar under mina 8 dagar i streck, utan ledighet. Oj, det känns inte bra när man tänker på det. Fast o andra sidan så lär det ju bli en härlig lön nästa vecka :) Ska räkna på vad det kan bli i svenska kronor.

Nu sitter jag och väntar på middag. Amanda och Erik har bjudit över en brasiliansk vän, så Amanda har ansträngt sig ordentligt och lagat lite fin mat.

Idag fick jag en lapp i brevlådan, från postkontoret, gällande ett paket att hämta! Så spännande! Jag undrar vad det kan vara, och vem det kan vara ifrån! Jag är så förväntansfull, vilken överraskning! Får dock vänta till tisdag innan jag kan hämta det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0