Tisdag 26 februari

GRATTIS MOSTER! <3 Jag tänkte på dig hela dagen :) På våra trevliga middagar som vi vanligtvis har på din födelsedag. Jag saknar det.

Idag skulle jag egentligen träffat Kate, den engelska tjejen som också jobbar som inhoppare för Pearsons. Fast hon var ganska bakfull och trött, så det blev ingen strandrunda tillsammans med henne. Istället gick jag ner till Bondi Beach i det fina vädret. Jag mötte upp en svensk tjej, Helena, som jag pratat lite med på australienguiden.se. Vi hängde på stranden hela dagen och försökte lära känna varandra. Vi hade väldigt trevligt och mycket att prata om. Hon kommer från Stockholm, jobbar som journalist, är 25 år och är här på en kort semester (men kommer förmodligen tillbaka efter dessa 3 veckor.)

På kvällen tog Helena med mig till sin australiensiska kompis Emeral och hennes vänner. Ems farmor har ett stort lyxigt fint hus porecis vid havet. En terass och en balkong med fantastiska utsikter! Hela huset var facinerande. 7 sovrum med tillhörande badrum till varje. De hade till och med en zebrapäls hängade vid trappan, den var lite otäck. Em var verkligen jättetrevlig! En härlig tjej. Hennes kompisar var också snälla, men inte så värst intresserade av varken Helena eller mig.

Vi köpte take-away och åt middag på terassen. Sen bestämde Helena och jag oss för att ha lite fest. Så vi åkte till en bottle shop och köpte en flaska vin och lite snacks. Vi fick till det ganska bra, och sen åkte vi ner till Bondi och gick ut. Det var inte så mycket folk ute på en tisdag, men vi kämpade på. Det blev en trevlig och lyckad kväll :) Vi träffade en del australienare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0