Sydney Tower

Idag är det onsdag, 6 februari. Jag har varit här i Australien i 18 dagar, oj vad tiden går fort! Jag kom ju nyss hit.

När vi gick upp imorse var det strålande solsken och vi blev så glada allihop! Erik, Amanda och Lena åkte iväg på en lång weekend idag, högre upp mot kusten för att åka ut med en stor båt. Så nu har jag lägenheten för mig själv från onsdag till söndag.

Eftersom det äntligen var fint väder igen så packade jag min väska och begav mig ner till stranden, Bondi Beach. Det var inte så mycket folk till en början, men efter nån timme så var det lagom fullt. Jag var på stranden i ungefär fyra timmar. Solade, badadde och planerade resten av min dag.

Efter strandbesöket tog jag tåget in till centrum för att åka upp i Sydney Tower som är 250 meter över marken. Det kostade lite drygt 20 dollar, men det kan det nog vara värt. Man kunde verkligen se hela Sydney! Jag såg till och med Bondi Junction :) Det var roligt att jag åkte upp i tornet nu efter att jag har varit här ett litet tag, nu kunde jag ju lokalisera vissa gator och hus uppifrån! Det var en spännande upplevelse att befinna sig 250 meter över Sydney centrum.


Jag har glömt att berätta en viktig detalj... Efter måndagens regnande och alla blomsterlevereringar som jag gjorde så har jag blivit förkyld. Det måste bero på det. Jag gick ju runt i blöta skor hela dagen... Så nu är jag jättehes och kan knappt prata. Kan ju erkänna att gårdagens vandring var ganska ansträngade för kroppen, men jag ger mig inte så lätt. Jag låter som en kille i målbrottet, om inte värre, men jag får ju ut lite ljud i alla fall. Folk har roligt åt mig. Imorgon ska jag jobba igen, hoppas rösten fungerar bättre! Kan vara lite extra svårt att göra sig förstådd annars...

Nu ska jag slutföra min kopp med varm choklad, sen blir det sängen! Imon är det en viktigt dag i en ny blomsterbutik! Broadway nästa! Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Maria

Roligt att följa dig i Sydney :)

2008-02-07 @ 14:31:34
URL: http://killaparty.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0