Söndag 24 februari

I söndgas jobbade jag ensam i butiken för första gången. Jag öppnade kl 10 och stängde 5 pm. Ett ganska stort ansvar, men det gick bra. Jag känner mig så stolt. Jag har jobbat en hel dag på egen hand i ett nytt främmande land, pratat på ett annat språk och skött alla nya sysslor i butiken.

Det var en lugn dag, så jag städade hela butiken. Vilket innebär att jag bytte vatten på alla blommor + klippte stjälkarna, diskade alla vaser, torkade alla hyllor + bänkar och arrangerade allt snyggt och prydligt. Viktigast av allt, jag gjorde "the banking". Räknade alla pengar, tog ur dagens inkomster, skrev upp alla olika sålda varor i en massa böcker osv.... Så himla mycket pappersarbete. Men det gick bra! :) Hade såklart lite kunder också. Mycket turister, två stora kryssningsfartyg kom in föregående dag.

När jag stängt butiken för dagen så kände jag mig nöjd. Väldigt stolt över mig själv. Inte alla som får ett sånt ansvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0