Regn och rusk... Det finns här också.

Igår var det långöppet i stan, alla affärer hade öppet till 21.00. Eftersom jag slutade 18.30, så kunde jag gå runt och spana lite i de olika centrena. Jag gick för mig själv i QVB, sen hamnade jag nån annanstans, för man kan gå under marken i centrena som växer samman, det är häftigt. Det är sommarrea här i alla affärer, och eftersom det snart blir höst här så tänkte jag passa på att köpa lite sjyssta sommarkläder till den svenska sommaren som jag kommer hem till :)

När jag var inne i en affär, Supré, som är hela 5 våningar så upptäckte jag hur regnet vräkte ner. Det var som om hela himlen öppnat sig på en gång. Jag har aldrig sett så mycket regn på en gång innan. Det var nog ett riktigt monsunregn.

När jag vaknade imorse på min lediga dag så regnade det fortfarande... Det har regnat fram tills för en timme sedan ungefär, så det är ganska blött ute. Jag som hade planerat att ha en soft, skön och avslappnande dag på stranden, men det sket sig. Så istället har jag suttit inne hela dagen och laddat upp nya bilder på bilddagboken och skrivit här i min blogg. Lance, Amandas bror, har varit här och vi har sett på film. Han ska ta med mig till en fest ikväll på en restaurang inne i cientrum, med en massa snälla människor. Det kostar 22 dollar, men det får man väl svida över... Hoppas det finns några vänner för mig!

Nu ska jag nog faktiskt pallra mig ut så jag får lite frisk luft innan jjag ska iväg. Lance hämtar upp mig vid 18, så jag får sätta lite fart nu (klockan är 15.30). Har ju suttit inne hela dagen...

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Fin blogg du har!

2008-02-01 @ 05:54:15
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0