Rainy day...

Idag är det måndag och jag har varit på jobbet från 8.30-18.30. Det är långa dagar med en 30 minutersrast om dagen... Det sliter på kroppen, men man överlever.

Jag började dagen på QVB (Queen Victoria Buildning). Måndag innebär ny leverans av snittblommor, precis som vanligt, precis som hemma. Man snittar aldrig blommorna här, allt klipps av med sax. Det gör ont i mig och jag är inte alls bekväm med det. Funderar starkt på att gå och köpa en mattkniv till jobbet. De säger att det beror på att det inte finns tid för att snitta varenda blomma, men jag tror faktiskt att jag arbetar betydligt fortare med en kniv i ena handen.

Efter bara några timmar fick jag springa över till MLC, några block bort från QVB. Jag fick hjälpa dem med att leverar måndagsblommorna som ska ut till olika företag. Kan ju säga speciellt till kollegorna på Lindohfs att det här är värre än era måndagsrundor. Alla arrangemang är så stora, så man kan bara ta ett i taget, och de är tunga! Jag var uppe i en byggnad på toppvåningen nr. 31. Det var häftigt!

Det som varit mindre roligt med dagen är att det vräkt ner med regn hela tiden... Det slutar liksom aldrig. Det är inte lite regn, det är som skyfall hela tiden, det är jättekonstigt. Så efter alla måndagsblommor jag sprungit runt med utan paraply, kan man säga att jag var dyngsur. Det flyter som sjöar på vägarna för det finns inga kloakhål där vattnet kan åka ner. Det är översvämming överallt! Jag har fått gå runt i dyngsura ballerinaskor hela dagen... Mina fötter såg ut som russin när jag tog av mig skorna, fast vita. Usch, det var otäckt.

Jag trodde att det alltid var sol och värme i Australien... Jag är mycket besviken på vädret för tillfället, det ska tydligen regna hela veckan... :(

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

KUl att följa dig Martina! Ha det så bra och var rädd om dig!
Elisabeth

2008-02-04 @ 19:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0