Beautiful Day! 070127

Det har varit en underbart fin dag idag! Jag gick upp strax efter nio och såg att solen sken!

Idag har jag varit uppe vid Bondi Junction, centrum i Bondi, för att shoppa svarta kläder till jobbet. Det är ganska strikta regler om vad för kläder som är tillåtna på jobbet, så jag köpte lite nytt, bara för jobbet. Köpcentret som jag har spenderat halva dagen på är 5 våningar stort. Jag kan inte riktigt uppskatta hur många affärer det finns där inne, men det är en otrolig massa! Jag skulle kunna gå där inne i evigheter.

På bussen tillbaka till Bondi Beach träffade jag några svenska tjejer från Stockholm. De var ute och reste, för tillfället i Australien, men skulle vidare till Thailand. Kul att träffa nytt folk! :)

Tillbaks i Bondi Beach så gick jag till en marknad som alltid hålls på söndagar. Där fanns allt möjligt, till och med snittblommor. Kul att bara ströva runt och kika på allt.

Efter marknaden gick jag ner till stranden och låg där och njöt i solen i någon timme. Inte så jättekul att ligga där utan sällskap, men det funkar. Stranden var proppfull av människor! Det går inte att beskriva hur mycket folk det var! Nästan som en myrstack. Men jag hittade en liten plats i alla fall.

Kvällen har varit lugn och skön. Jag och Amanda har varit ute och gått en runda. Jag börjar komma in i språket lite mera nu. Amanda pratar ju bara engelska, så det är bra att jag får öva mig med henne. Hon är jättetrevlig! En tjej från Sydafrika som flyttade hit för drygt ett år sen. Hon är 34 år, men jag skulle nog gissat på 25. Vi har roligt ihop! Erik är också jättetrevlig. De är härliga personer båda två. Jag trivs jättebra ihop med dem! :) Erik är ju från Sverige, så vi pratar svenska när vi är ensamma. Han är 28 år, kommer från Göteborg.

Imorgon blir det till att gå upp tidigt. Vid 8.00 ska jag åka med Erik och Amanda till en av hennes vänners föräldrars hus. Vi ska plocka frukt och bara ströva omkring i naturen. Ser jag fram emot! Naturen är fantastisk här! Så vackert!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0